piątek, 14 lipca 2017

Majorka - Port d'Alcudia

plaża w alcudi, morze na majorce
My - piękni i młodzi 
Cudowne miasteczko portowe położone na północy Majorki, zaledwie 3 km od miasta Alcudia. Ze względu na świetną okolicę i przepiękne widoki przyciąga nie małą ilość turystów. Główną atrakcją jest niesamowita plaża która liczy ponad 2 km długości! Jednak atrakcje tego miejsca za tym się nie kończą! Lądując w Palmie nie ma najmniejszego problemu by się dostać bezpośrednim autobusem z głównego dworca miasta. Jeśli więc kochacie morze, piasek i wysokie temperatury to jest to miejsce zdecydowanie dla Was!





plaża w alcudii, widok na port alcudia
Jeden z najpiękniejszych widoków na ziemi




To właśnie TU się wszystko zaczęło. Dobrych kilka lat temu, kiedy ta podróż była naszą pierwszą. Nie planowaliśmy jej… zbiegiem okoliczności samo tak wyszło. Do tej pory nie udało nam się tam wrócić – mimo, że sobie to obiecałam. W tym roku jednak mamy to w poważnych planach J

Studia turystyczne – doszło do momentu gdy musieliśmy sobie załatwić praktyki. W Polsce jednak nie jest to takie proste, jeśli nie masz znajomości trochę się namęczysz. Opcja „ja pojadę na urlop to przyjdziesz na miesiąc bezpłatnych praktyk popracować za mnie” mi nie odpowiadała gdyż uznałam, że nic się tam nie nauczę. Podczas przerwy między wykładamy dziewczyny mi powiedziały, że jest opcja zagranicznych praktyk, na które właśnie się wybierają w wakacje. Co się okazało – było ostatnie miejsce (jeśli to czytacie to DZIĘKUJĘ Wam bardzo! :) ). Wydawało się to niesamowite i nieosiągalne jednocześnie. Osobiście bym się chyba nie zdecydowała. Była to dla mnie jedna z najtrudniejszych decyzji do podjęcia. Nie chciałam zostawiać ukochanego na 3 miesiące i wyjechać sama nie wiadomo gdzie. Mieszkając razem i widząc się 24h na dobę nie jest łatwo nagle zamieszkać z obcymi ludźmi na jednym pokoju. Poza tym moje wyjazdy za granicę ograniczały się tylko do Uk. Jednak po rozmowie z Adrianem usłyszałam „głupia jesteś? JEDŹ!!” I tak właśnie wszystko się zaczęło! :D

para na plaży, plaża na majorce, plaża w alcudi
Port d’Alcudia, jedno z najpiękniejszych według nas miejsc na ziemi. Niesamowity sentyment mamy do tego miejsca. To tam mieszkałam przez 3 miesiące i to właśnie tam przyjechał Adrian z naszym przyjacielem Cześkiem. Wspólnie spędzone we trójkę dwa tygodnie były nieziemskie. Czyste szaleństwo. Niesamowicie żółty piasek, palmy i cudownie turkusowe morze powoduje, że człowiek zapomina o rzeczywistości. Przestało istnieć dosłownie wszystko – byliśmy tylko my i plaża.
Nocą port d’Alcudia zamienia się w imprezowe szaleństwo. Dyskoteka jedna obok drugiej, bary jeden za drugim zapraszają do siebie darmowymi drinkami. Czysty sex czuć w powietrzu a ludzie na imprezach obmacują się publicznie. Zero ograniczeń pojawia się jednak dopiero na plaży. Po alkoholu z poderwaną właśnie „drugą połówką” gdzie można iść? Tylko na plażę, która jest oddalona zaledwie 3 minuty spacerem. Dzieje się wszędzie… i przyznam, że jest to jedno z najbardziej zabawnych wspomnień z tamtego miejsca. Ludzie robią TO na piachu i w obrzydliwie słonej wodzie. Średnio co 25 metrów znajdzie się w morzu jakaś para.. i nam się zdarzyło zobaczyć jak jeden gościu machał podczas sexu do drugiego czy wszystko OK. a ten na to, że extra :D

plaża na majorce, alcudia, port d'alcudia


plaża na majorce, wakacje na majorce
Sami przyznajemy, że nie do końca byliśmy trzeźwi na tej plaży nie raz. Jednak z upiciem Cześka przesadziliśmy. Noc na plaży jest czymś cudownym więc wcale tego nie żałujemy. Wschód słońca jest niesamowity. Jednak Czesiek efekty poranne miał nieziemskie. Idąc do hotelu szedł śladami węża – od morza aż po leżaki. Opatulony śpiworem jak Jezus z mordą jakby stado os go dopadło. Zameldować w hotelu chłopaki mogli się dopiero o 11 więc postanowiliśmy iść na śniadanie. Nasz kolega oczywiście się nie zdecydował (bo w tym stanie jak coś jeść?) i usiadł na ławce dosłownie naprzeciw kawiarenki. Między naszym stolikiem i jego ławką siedziała przy stoliku kobieta i tak się złożyło, że jak Adrian się odwrócił to Czesiek mu pomachał – a ona myślała, że to do niej! Biedna kobieta nie dopiła nawet swojego expresso i uciekła :D Mało nie padliśmy ze śmiechu. Do tego wszystkiego żeby było jeszcze śmieszniej z kawiarenki wyszedł kelner i przykrył go kocem mówiąc: „Odpocznij sobie”. Po udaniu się do hotelu poszliśmy pierw na kawę i przyznam, że postawiła nas tak mocno na nogi, że już nie mieliśmy ochoty iść spać. Postanowiliśmy więc wybrać się w góry. Wspinaczka to jest coś! Miała być droga na szczyt – jak to mi mówił Hiszpan. Co więc zrobiłam? Założyłam japonki bo głównie w tym obuwiu chodziłam. Mój wspaniały Adrian uznał jednak, że nie będzie tak daleko szedł i wybrał drogę na przełaj!!! Koszmar! Ale zdobycie tego szczytu i wypicie na nim już zagotowanego w plecaku piwa było czymś niezapomnianym! J O tym dokładniej jednak opowiemy następnym razem.

wschód słońca w alcudi
Przepiękny wschód słońca - idealny poranek po nocy spędzonej na plaży
plaża na majorce, zakochana para na plaży

majorkańska palma 

zamek na plaży, piękne zamki z piasku


statki w porcie
Sam port jest uroczy. Cumuje tam pełno jachtów, jest pełno ludzi. Nie jest jednak przesadnie, całkiem miło się tam spaceruje. Na głównej ulicy znajdziecie mnóstwo bazarów z pamiątkami czy małymi knajpkami z rozmaitym jedzeniem. Nocą wygląda przepięknie. Przyznam, że uwielbiałam tam chodzić. Ciągnął mnie tam nawet fakt, iż były tam mrożone jogurty LaoLao, które uwielbiam. Kilka minut drogi od tego tłumu przesiadując na ławce i patrząc na te wszystkie łodzie można było naprawdę osiągnąć spokój ducha. Będąc na Majorce zdecydowanie warto się w tym miejscu zatrzymać.


port na majorce


alcudia, majorka, port na majorce
Pierwsza podróż ma zawsze ogromne znaczenie w życiu człowieka. Mnie moja zmieniła – obudziła we mnie pasję, o której wtedy jeszcze nie miałam zielonego pojęcia. Gdy tylko życie mi pokazało, że mam możliwości podróżowania wszystko się na nowo obudziło i aktualnie nie mogę wysiedzieć w miejscu!

Tak więc podsumowując: Czy warto jechać na Majorkę?

Tak! Tak! Tak!



Brak komentarzy: